ΕΠΕΙΔΗ ἐσχάτως ἀκούγονται πολλὰ
λόγια ἀνεύθυνα γιὰ τὸ ποιὸς εἶναι κτίτορας τῆς ἀνωτέρω Ἱερᾶς Μονῆς, γιαὐτὸἡἹερὰ Μητρόπολί μας ἀνέθεσε νὰἐρευνηθοῦν τὰἱστορικὰ στοιχεῖα τῆς Μονῆς ἀπὸ τὸἀρχεῖο της καὶ νὰ παρατεθοῦν φωτογραφικά.
ΠΡΩΤΑ μία διευκρίνησι. Ἄλλο εἶναι ὁ κτήτωρ κι ἄλλο εἶναι ὁ κτίτωρ ἢ κτίστωρ. Μὲ η σημαίνει ποιὸς κατέχει, σὲ ποιὸν ἀνήκει, ἢ ποιανοῦ κτῆμα εἶναι τὸ χωράφι, τὸ σπίτι, ὁ Ναὸς ἢ τὸΜοναστήρι, ἀπὸ τὸ ρῆμα κτάομαι-κτῶμαι=εἶμαι ἀφεντικὸ τοῦ τάδε κτήματος ἢ οἰκήματος. Μὲ ι σημαίνει ποιὸς ἔκτισε τὸ σπίτι ἢ τὸν Ναὸἢ τὸ Μοναστήρι αὐτό, ἀπὸ τὸ ρῆμα κτίζω. Ὅταν μιλοῦμε ἢ γράφουμε τὶς λέξεις αὐτές, νὰ ξέρουμε καὶ τὶ σημαίνουν μὲἀκρίβεια. Ἀλλιῶς λέμε ἄλλα ἀντ’ ἄλλων.
Προκειμένου περὶἑνὸς Μοναστηριοῦἢἑνὸς Ναοῦ κτήτωρ ἢἀφεντικὸ χώρου κοινῆς λατρείας δὲν μπορεῖ ποτὲ νὰ εἶναι κάποιος ἰδιώτης, σὰν νὰἀνοίγη ἕνα μαγαζί, παρὰ μόνο ἡ κάθε τοπικὴἹερὰΜητρόπολις, ἢ γενικῶς ἡἘκκλησία, ὑπὸ τὴν σκέπη καὶ εὐθύνη τῆς ὁποίας κτίζονται Ναοὶ καὶΜοναστήρια σύμφωνα μὲ τὶς νομοθεσίες τοῦ Κράτους καὶ τῆς Ἐκκλησίας. Ἀκόμη κι ἂν ἕνας ἔχη διαθέσει ὅλην τὴν δαπάνη γιὰ τὴν ἀνέγερσι Ναοῦἢ Μοναστηριοῦ δὲν εἶναι κτῆμα του. Αὐτὸς θεωρεῖται εὐεργέτης ἢ μέγας εὐεργέτης καὶ μνημονεύεται ἐσαεί, ὅπως οἱ βυζαντινοὶ αὐτοκράτορες στὸἍγιο Ὄρος. Στὴν Πτολεμαΐδα ἀκόμη κι ὁἹΝ Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, ποὺἔχτισε ὁπ.Χρῆστος δὲν εἶναι κτῆμα του, ἀλλὰ εἶναι γραμμένος νομικὰὡς περιουσιακὸ στοιχεῖο στὸν ἹΝ Ἁγίων Νεομαρτύρων. Ἄτακτο καθεστὼς δημιούργησαν τὰἐκκλησάκια στὰ νησιὰ κυρίως ὡς ἰδιωτικοὶ ναοί, ἢ αὐτὰ ποὺ ξεφύτρωσαν σὰν μανιτάρια μέσα σὲ χωράφια καὶ κτήματα. Κι αὐτὰἀλλιῶς ἔπρεπε νὰἱδρυθοῦν καὶ νὰἔχουν σωστὴ νομικὴὑπόστασι, ὅπως ἔχει κάθε κτίσμα.
Κτίτωρ ἢ κτίτορες πάλι εἶναι αὐτοὶ ποὺ συνέβαλαν πολύ γιὰ τὸ κτίσιμο ἑνὸς Ναοῦἢἑνὸς Μοναστηριοῦ. Δηλαδὴ ξεκίνησαν ἀπὸ τὸ θεμέλιο κι ἔφτασαν μὲ πολλοὺς κόπους μέχρι τὸ τέλος, ὅπως ὁ π.Δῆμος τὸν ἹΝ Ἁγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδος ἢὁ π.Χαράλαμπος στὴν Ἀναρράχη, ἢ καὶἄλλοι ἱερεῖς στὴν Μητρόπολί μας. Ἔχτισαν τοὺς Ναούς, πῆραν σύνταξι καὶ πῆγαν στὰ σπίτια τους χωρὶς νὰἔχουν κάποια ἀξίωσι ἐπὶ τοῦ Ναοῦ ποὺἔχτισαν. Κάποιοι ποὺ συμβάλλουν στὴν πορεία τοῦ χρόνου συμπληρώνοντας ἐλλείψεις κι αὐτοὶ λογίζονται συνκτίτορες. Τὸν ἀκριβὸ αὐτὸ τίτλο ὅμως τὸν ἀκοῦν στὴν ἄλλη ζωή. Γιαὐτὸ καὶὅταν ἀπέλθουν τοὺς τελοῦν κάθε χρόνο τὸ κτιτορικὸμνημόσυνο.
******************
ΚΑΙ ΤΩΡΑ γιὰ τὴν Ἱ.ΜονὴἉγίας Παρασκευῆς.
Ἱστορικὸὅριο στὸ παρελθὸν εἶναι τὰὈρλωφικὰ 1769. Τὰἀντίποινα τοῦ δυνάστη ἔφτασαν κι ὡς ἐδῶ καὶ κατέστρεψαν τὸν Ναὸ καὶ τὸ μοναστήρι, ἂν ὑπῆρχε.
Ἡ σημερινὴἱστορία της ξεκινᾶ τὸν Ἰούνιο τοῦ 1932 μὲ τὴν μπάμπωΡύσσω ἢ Χρυσούλα Κύπτη ἐκ Φούφα. Αὐτὴἔβλεπε μιὰ μαυροφόρα νὰ τῆς λέη ἐπιτακτικὰ νὰ σκάψη ἐκεῖ στὸ βακούφι. Πρὶν τὴν ἀνταλλαγὴ τοῦ 1922 ἦταν κτῆμα τοῦἈρούν. Στὸν Φούφα, ποὺ εἶπε τὸὅραμά της, δὲν τῆς ἔδωσαν σημασία. Ὅμως τελικὰ τὴν πρόσεξαν στὸ Μυλοχώρι, ποὺ τότε γράφονταν μὲ υ.
Μὲἄδεια τοῦ Μητροπολίτη Πτολεμαΐδος Ἰωακεὶμ Μαρτινιανοῦ καὶ τῆς Ἀστυνομίας ἀνέβηκαν οἱΜηλοχωρίτες καὶἔσκαψαν, ὅπου τοὺς ὑπέδειξε ἡ μπάμπωΡύσσω. Βρῆκαν θεμέλια ναοῦ, κεραμικὴεἰκόνα, κέρματα καὶ πήλινα ἀγγεῖα. Περίπου τὰἴδια βρέθηκαν μέσα στὸ 1950 καὶ στὴν Παναγία τοῦΦούφα. Ἀμέσως ἔγινε πόλος ἕλξεως καὶ συρροὴ κόσμου. Τὰ δημοσιεύματα, τῶν ἡμερῶν ἐκείνων τῆς ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΦΩΝΗΣ, ἀκόμη δὲ καὶἕνα στὴν μακρυνὴ Κύπρο, μᾶς κράτησαν τὰ γεγονότα, ἀλλιῶς θὰ τὰ σκέπαζε ἡ παντοδύναμη σκόνι τοῦ χρόνου. Στὸν σκαμμένο χῶρο γίνεται ἡ πρώτη πανήγυρι στὶς 26.7.1932 ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Πτολεμαΐδος καὶἙορδαίας Ἰωακεὶμ Μαρτινιανό. Στὴν συνέχεια χτίζεται ὁ πρῶτος ναΐσκος, τὸ καφενεῖο καὶ οἱ παλαιοὶ ξενῶνες, ὅπως γράφει ἡΕΠΑΡΧΙΑΚΗ.
Πρῶτος ἱερέας τοῦ προσκυνήματος εἶναι ὁ π.Παναγιώτης Παπαδόπουλος 1878-1946 ἐλθὼν ἀπὸἈργυρούπολι τοῦ Πόντου, ἀφοῦ αὐτὸ λειτουργοῦσε ὡς παρεκκλήσιο τοῦ Μηλοχωρίου. Ἀκολουθοῦν ὡς λειτουργοί του γιὰ διαστήματα, ὁ π.Γεώργιος Παπαδόπουλος 1906-1979, γιὸς τοῦπροηγουμένου, π.Πέτρος Λεμονίδης, π.Ἀλέξανδρος Κύρου, π.Γρηγόριος Παπαθωμᾶς.
Μὲἐνέργειες τοῦ Μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου τὸ παρεκκλήσιο-προσκύνημα ἱδρύεται ὡς Μοναστήρι μὲ τὴν ὙπουργικὴἈπόφασι ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. 27781/5.3.1966 ΦΕΚ 233/Β/20.4.1966 καὶδιορίζεται πλέον ὁ π.Ἠλίας Γοτουχίδης τὴν 1.7.1966. Ἐρχομένου τοῦ Μητροπολίτη Φλωρίνης Αὐγουστίνου διορίζεται στὶς 20.7.1967 ὁἀρχιμ.Δαμιανὸς Μαυρίδης. Ἐπὶἡγουμενείας του ἀνηγέρθη ὁ σημερινὸς Ναὸς καὶ συμπεριέλαβαν τὸ παλιὸἐκκλησίδιο ὡς κατακόμβη κάτω ἀπὸ τὸἹερὸ βῆμα του δεξιά. Ὁ π.Δημοσθένης Ἐφραιμίδης εἶχε βοηθήσει πολὺ στοὺς ἐράνους. Τὰἐγκαίνια τοῦ Ναοῦ-Καθολικοῦἔγιναν ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Αὐγουστῖνο στὶς 28.9.1969.
Ὄγδοος ἡγούμενος 18.5.1970-1973 διορίζεται ὁἀρχιμ.Κων. Στεφανίδης μαζὶ μὲ ΠροσωρινὴΔιοικοῦσα ΔιαχειριστικὴἘπιτροπὴ τούς: π.Γεώργιο Σπυρόπουλο, π.Δημήτριο Δημητρόπουλο καὶλίγο ἀργότερα τούς: διάκ. Γρηγόριο Χατζηνικολάου, π. Δημήτριο Ἐλευθεριάδη καὶ π.Ἰωάννη Σιάπκαρη.
Στὶς 20.4.1971 ὁρίζονται ὡς λειτουργοὶ οἱ:π.Δημοσθένης Ἐφραιμίδης καὶ π.Φώτιος Γεωργίας.
Στὶς 4.5.1972 ὁρίζονται ὡς λειτουργοὶ τοῦ Μοναστηριοῦ οἱἱερεῖς: π.Δημήτριος Ἐλευθεριάδης, π.Δημοσθένης Ἐφραιμίδης, π.Ἰωάννης Σιάπκαρης, π.Φώτιος Γεωργίας.
Τὴν 1.8.1973 διορίζεται ἡγούμενος ὁἐξ Οἰνουσῶν ἀρχιμ. Μάξιμος Καραβᾶς, ὁὁποῖος καλεῖται νὰδιοικήση τὴν Ἱεράν Μονὴν μετὰ τῶν δύο ἄλλων συμβούλων «ἐν ἀγάπῃ καὶὁμονοίᾳ ... ἐν τῷπλαισίῳ πάντοτε τῶν Ἱερῶν Κανόνων ὡς καὶ τῶν Νόμων τῆς Πολιτείας» καὶ νὰ εἶναι πάντοτε «ἐπιεικὴς διὰ τοὺς ἄλλους καὶ αὐστηρὸς διὰ τὸν Ἑαυτόν του», ὅπως χαρακτηριστικὰἀναφέρεται στὸ διοριστήριο ἔγγραφο τοῦ Γέροντος Μητροπολίτου π. Αὐγουστίνου. Ἐπὶ τῶν ἡμερῶν του ἔγιναν πολλὰἔργα. Στὶς 25.5.1979 μὲ δύο γερὰ κονδύλια τοῦ ΕΟΤ (ἘθνικοῦὈργανισμοῦ Τουρισμοῦ) ἐκ 400.000 καὶ 200.000 χιλιάδων δραχμῶν ἔγινε ἡ καινούργια πτέρυγα τῶν κελλιῶν. Ἔγινε ἠλεκτροδότησι, γεώτρυσι μὲἐπάρκεια νεροῦ καὶἡ μάνδρα τοῦ Μοναστηριοῦ. Μὲ χορηγία τοῦὙπουργοῦ Ζαρντινίδη ἔγινε ἡἀσφαλτόστρωσι τοῦ δρόμου.
Στὸν καιρὸ ποὺὁ π.Μάξιμος ἔπαθε τροχαῖο δυστύχημα, ἐπὶἑξάμηνο (Ἰούνιο-Δεκέμβριο) λειτουργοῦσε ἀνελλιπῶς ὁἀρχιμ.Νικηφόρος Μανάδης βοηθοῦντος τοῦ Μιχαὴλ Εὐφραιμίδη.
Ὁ π.Μάξιμος ἦταν διορισμένος ἡγούμενος μέχρι τῆς παραιτήσεως τοῦ Μητροπολίτου Αὐγουστίνου τὸ 2000. Ἀνανέωσε τὸν διορισμό του ὁ νέος Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος μὲ τὸ378/15.3.2000 ἔγγραφό του.
Ἐπειδὴὅμως προχώρησε στὴν λεγόμενη «ἀποτείχησι» καὶ διέκοψε πᾶσαν σχέσιν μὲ τὴν ἹερὰΜητρόπολι γιαὐτὸ καὶ τὸν ἔπαυσε μὲ τὸ 866/14.7.2017 ἔγγραφο, καὶ διορίστηκε ΔιαχειριστικὴἘπιτροπή, ἄχρι καιροῦ, ὅπως ἔγινε σὲ καιροὺς ἄλλων ἀτασθαλιῶν καὶ στὸ παρελθὸν ἐπὶΜητροπολίτου Αὐγουστίνου. Στὸ πλαίσιο τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ τῆς ἀδικίας τὴν ὁποῖα πίστευαν ὅτι ὑφίσταντο ὁ π. Μάξιμος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ προσέβαλαν τό ὑπ᾿ ἀριθμ.: 866/14.7.2017 ἔγγραφο καί κάθε προγενέστερη πράξη τοῦ Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου, μὲ τὴν ἀπὸ 15.9.2017 καὶ μὲἀριθμ. καταθ. Γ΄ 2493/2017 αἴτησι ἀκυρώσεώς τους στὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας (ΣΤΕ). Πρὶν ἀκόμη ἐκδικασθῆἡὑπόθεσι οἱἀντίδικοι παραιτήθηκαν ἀπὸ τὴν αἴτησι ἀκυρώσεως τοῦπαραπάνω ἐγγράφου. Γεγονὸς τὸὁποῖο ἀποδεικνύει τὴν ὁλοκληρωτικὴἀποδοχὴ τοῦὑπ᾿ ἀριθμ.: 866/14.7.2017 ἐγγράφου τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου, ἤτοι α) τὴν ἀποδοχὴ παύσεώς τους ἀπὸ μέλη τοῦἩγουμενοσυμβουλίου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου, β) τὴν ἀποδοχὴὅλων τῶν προγενεστέρων πράξεων τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπῶν & Ἑορδαίας κ. Θεοκλήτου, γ) τὴν ἀποδοχή τῆς Διαχειριστικῆς Ἐπιτροπῆς, γιὰ τὴν διοίκησι καὶδιαχείρισι τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, δ) τὴν ἀποδοχὴ τῆς μὴ διαμονῆς ἑτέρων προσώπων εἰς τὴν Ἱερὰν Μονὴν πλὴν τῶν τριῶν πρώην μελῶν τοῦἩγουμενοσυμβουλίου, ἐκτὸς ἂν ὑπῆρχε προσωπικὴἔγκρισι ὑπό τοῦ Μητροπολίτου καὶ ε) τὴν ἀποδοχὴ τελέσεως, ἄχρι καιροῦ, Θείων Λειτουργιῶν εἰς τὸ καθολικὸν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς ὑπὸ τοῦ πανοσ. Ἀρχιμ. π. Νικηφόρου Μανάδη, Πρωτοσυγκέλλου ἢἄλλου ἱερέως τῇἐγκρίσει τοῦ Μητροπολίτου.
Αὐτὰ λοιπὸν εἶναι ὅλα τὰἱστορικὰ στοιχεῖα μὲ τὰ πρόσωπα ποὺ διακόνησαν κτιτορικὰ μέχρι σήμερα τὴν Ἱερὰ ΜονὴἉγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου.
***********
Δυστυχῶς ὅμως ἡἈδελφότης τῆς Μονῆς, συγκειμένη σήμερα ἐκ δύο ἀδελφῶν: ἀρχιμ Μαξίμου Καραβᾶ καὶἀρχιμ. Ἰγνατίου Καλαϊτζοπούλου, δὲν συνεμορφώθη στὰ χρόνια αὐτὰ μὲ καμμία ὑπόδειξι εἴτε διὰ ζώσης εἴτε καὶἐγγράφως ἀπὸ τὸν Ἰούλιο 2017 μέχρι καὶ σήμερα 19.3.2021. Δὲν ἔπαυσε δὲ νὰ κατρακυλᾶ κατὰ συρροὴν σὲἀντικανονικὲς ἐνέργειες πότε μὲν συλλειτουργοῦντες μὲ καθηρημένους κληρικοὺς πότε δὲ κατηγορώντας τὴν Ἱερὰ Μητρόπολί μας ἀκόμη καὶ μὲ τὴν βαρύτερη τῶν ὕβρεων, ὅτι εἶναι «αἱρετική!!!». Πῶς τὸἀπέδειξαν αὐτό;
Στὸν χρόνο ποὺ διέτρεξε, εἶναι τοῖς πᾶσι γνωστό, ὅτι ἡἹερὰ Μητρόπολι κράτησε στάσι σεβασμοῦπρὸς τὸν Γέροντα π.Μάξιμο καὶ δὲν προέβη σὲ καμμιὰ κύρωσι προβλεπόμενη ἀπὸ τοὺς νόμους καὶτοὺς Ἱ.Κανόνες ποὺ τόσο τοὺς τιμοῦν ἐν λόγοις. Ἤδη συμπληρώσαμε ἕνα ἔτος ποὺἐλαυνόμαστε οἱ πάντες ἀπὸ τὸ μαστίγιο τοῦ κορωνοϊοῦ. Ὁ μὲν π.Μάξιμος δὲν δύναται πλέον νὰ λειτουργήση λόγῳ τοῦ γήρατός του, τὸὁποῖο σεβόμαστε. Ὁ δὲ π.Ἰγνάτιος ταλανίζεται ἐπὶ δίμηνο καὶ πλέον στὴν ΜΕΘ τοῦ Μποδοσακείου Νοσοκομείου Πτολεμαΐδος.
Συγχωρέστε μας, ποὺ γράφονται τὰ παρόντα, ἀλλὰἀναγκαζόμαστε νὰὁμιλήσουμε ὡς παραφρονοῦντες. ἩἹ. Μητρόπολι κινουμένη μόνο μὲἀγάπη δημοσίευσε ἔκκλησι πρὸς τοὺς αἱμοδότες καὶ ζητιάνεψε αἷμα, ποὺ χρειαζόταν ἐπειγόντως, χωρὶς νὰἐπιζητῆ χειροκρότημα, διότι ἔπραξε τὸ αὐτονόητο.
Στὰ τέσσερα χρόνια τῆς τρικυμίας ποὺ διέρχεται ἡ Μονὴ καὶ στὰὁποῖα ἡἹΜητρόπολι ἔπραξε ἐλάχιστα γιὰ τὴν κατάλυσι τῆς τάξεως, δὲν προέβη κἂν δικαιωματικὰ στὸν ἐπιβεβλημένο οἰκονομικὸἔλεγχο ἐτησίως, ὅπως γίνεται σὲὅλους τοὺς ναούς. Τὶ εἰσπράττουν τὰ παγκάρια τῆς Ἱ.Μονῆς; Τὰ χρήματα ἀπὸ κάποιο κληροδότημα, ποὺ παρέλαβε ἡ ΔιαχειριστικὴἘπιτροπή, παραμένουν εἰσέτι ἄθικτα. Τὰ δὲ θεωρημένα ἀπὸ τὴν Μητρόπολι Ἐντάλματα Εἰσπράξεων καὶΠληρωμῶν, τὰὁποῖα πληρώνει καὶ συντάσσει ὁ π.Ἰγνάτιος, τὰὑπογράφει ὅλα «μὲ κλειστὰ μάτια» ὁ πρόεδρος τῆς Διαχειριστικῆς Ἐπιτροπῆς καὶ πρωτοσύγκελλος τῆς Μητροπόλεως ἀρχιμ.Νικηφόρος Μανάδης. Ἂν δὲν τὸν γνωρίζετε, εἶναι αὐτὸς ποὺ προσκύνησε τὴν ΛΕΣΧΗ ΜΠΙΛΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ μετὰ τῶν δύο ἐπισκόπων Φλωρίνης καὶ Καλαμαριᾶς, γιὰ νὰ πάρη καμμιὰ μεγάλη θέσι κι αὐτός, ὅπως δείχνουν τὰἐμπρηστικὰ φέϊγ-βολάν τους…
Ἐρωτοῦμε ὅσους διάβασαν τὸ τελευταῖο κείμενο διαμαρτυρίας τοῦ π.Μαξίμου. Ποῦ εἶναι ἡπεριβόητη ἁρπαγὴ τῆς ἹΜἉγίας Παρασκευῆς καὶ ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ…. ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝ ΑΥΤΗ ΔΙΑΒΙΟΥΝΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ. Πόσες δεκάδες τέλος πάντων εἶναι αὐτοὶ οἱ ΔΙΑΒΙΟΥΝΤΕΣ ΜΟΝΑΧΟΙ; Ἕνας ὁ Γέρων π.Μάξιμος ὑπηρετούμενος, τὸν ὁποῖο ξαναγράφουμε σεβόμαστε καὶποτὲ δὲν εἴπαμε νὰ φύγη, καὶ δεύτερος ὁ π.Ἰγνάτιος, ποὺὑποφέρει στὸ Νοσοκομεῖο καὶ εἴθε νὰ τοῦδώση ὁ Κύριος τὴν ὑγεία του. Δὲν ἀντιδικοῦμε μὲ κανέναν τους. Οὐδεὶς δὲἔχει ὄρεξι νὰἔλθη καὶνὰ ΑΡΠΑΞΗ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Ἔμεινε ἀλειτούργητο ἕνα μοναστήρι κι ἔδωσε ἐντολὴὁ Μητροπολίτης νὰ λειτουργηθῆ. Τὶ πιὸἁπλὸ καὶ λογικό; Ὅπως γίνεται καὶ μὲ τὴν κάθε ἐνορία, ὅταν κενωθῆ. Τὸ πόσες ἐνορίες εἶναι ἀλειτούργητες, εἶναι μόνιμη ἔγνοια τοῦ Μητροπολίτη καὶ τῶν συνεργατῶν του. Οὔτε κήρυξι πολέμου ἔγινε, οὔτε τάνκς, οὔτε κανόνια. Δηλαδὴἂν δώση ὁ Θεὸς καὶ φύγουν ἀπὸ τὸν παρόντα βίο κάποιοι μοναχοὶ κάποιου μοναστηριοῦ, δὲν θὰἐνδιαφερθῆἡ Μητρόπολι, στὴν ὁποία ἀνήκει, νὰἐπανδρωθῆ μὲὅποιον τρόπο; Ἢ μήπως ἡἉγία Παρασκευὴ δὲν ἀνήκη ὡς νομικὴὑπόστασι τόπου καὶ κτιρίων στὴν Ἱερὰ Μητρόπολι Φλωρίνης Πρεσπῶν καὶἙορδαίας; Ἢ μήπως ἐγείρουν ἀξιώσεις ἰδιοκτησίας οἱἀλεξιπτωτισταὶ κληρικοὶ ποὺἀνεκάλυψαν πολὺὄψιμα τὴν ἹΜἉγίας Παρασκευῆς; Ἀφῆστε τὶς κορῶνες γιὰ κατανάλωσι. Ἔλεος. Συνέλθετε.
Ἱδρύθη ἐξ ὑπαρχῆς καὶ νέα ἹΜονὴ αὐτὴ τοῦἉγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ. Οἱἐκεῖἀδελφοί, τοὺς ὁποίους συχαίνεστε, ἀγόρασαν ἑκατὸ στρέμματα χωράφια μὲ τὰ λεφτὰ τῶν μισθῶν τους στὸὄνομα τῆς ἹΜητροπόλεως καὶἔχτισαν τὸ πρῶτο κτίριό τους ἐν πολλοῖς μὲ τὰ χέρια τους. Οὐδεὶς ἔβγαλε τὴν κορῶνα ποὺἀκούγεται τὶς μέρες αὐτές, ὅτι εἶναι κτίτορας κ.τ.λ., ποὺ διακηρύσσετε σεῖς σὲὅλον τὸν κόσμο.
Ἀγαπητέ μας π.Μάξιμε. Ἔλεγε ὁ Γέρων π.Αὐγουστῖνος, «ἩἘκκλησία οὔτε ἀπὸ μᾶς ἄρχισε, οὔτε σὲ μᾶς θὰ τελειώση!!!». Καὶ τὴν Ἁγία Παρασκευὴ τὴν βρῆκες ὄρθια, ὅταν ἦλθες, καὶ θἄρθη μέρα, ποὺ θὰ τὴν ἀφήσης ὄρθια, ὅπως καὶἕνας Μητροπολίτης τὴν Μητρόπολί του. Καὶ δὲν θὰπροσέλθουν συγγενικὰ πρόσωπα, γιὰ νὰ κληρονομήσουν δικαιωματικὰ τὸ Μοναστήρι ἢ τὴν Μητρόπολι, ὅτι τάχα τὰἔκτισε κάποιος μπάρμπας τους.
Παρακαλοῦμε, κατεβάστε τοὺς τόνους τῆς φωνῆς σας. Γονατίστε στὸν Κύριο τῶν Δυνάμεων, τὸν ὁποῖο κοινὰ διακονοῦμε ἐπὶ δεκαετίες, γιὰ νὰ δώση τὶς λύσεις ποὺ ξέρει Αὐτός. Ἀφῆστε τὴν καταπόνησι τῶν χαρτιῶν στὶς λάσπες μὲ πολεμικὰ φέϊγ-βολάν. Ἀφῆστε τὸν λαὸ στὸν παραδαρμὸτῆς θανατικῆς πανδημίας καὶ μὴν τὸν ἐκπειράζετε μὲἄχαρους καὶἄκαρπους ἀγῶνες.
Τέλος ἐπιτρέπουμε νὰ παραμείνετε ἐντὸς τῆς Μονῆς. Ἐφ’ ὅσον δὲἀπαιτεῖται νοσηλεία γιὰ λόγους ὑγείας μὲ εἰδικοὺς νοσηλευτές, συνεχίστε νὰ δαπανᾶτε μὲἀποδείξεις ἀπὸ τὸ ταμεῖο ἐσόδων τῆς Μονῆς, ὅπως γίνεται καὶ μέχρι σήμερα.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Φλωρίνης, Πρεσπῶν καὶἙορδαίας.