Προς το μητροπολίτη Φλωρίνης,Πρεσπών και Εορδαίας κ.Θεόκλητο, τον πρωτοσύγκελο π.Νικηφόρο Μανάδη κι όλους τους ιερωμένους της Μητρόπολης. Με πολύ μεγάλη
λύπη διαβάσαμε όλοι, στα νέα της Πτολεμαιδας, την παύση από ηγούμενο της ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ του ΠΑΤΡΟΣ ΜΑΞΙΜΟΥ καθώς και την παύση καθηκόντων στον ΠΑΤΕΡΑ ΙΓΝΑΤΙΟ .Τo παράπτωμά τους ; Η δυναμική αντίστασή τους στην << εν δυνάμει αλλοίωση του ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ >>(σύμφωνα με Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο) που επέφερε η ψευδοσύνοδος της Κρήτης όταν ονομάζει με τον πιο επίσημο τρόπο (δηλαδή δια συνόδου) της αιρέσεις ως εκκλησίες.Εκκλησίες με μυστήρια φυσικά.Άλλωστε αυτός δεν ήταν ο λόγος που η Εκκλησία της Ελλάδας(η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας) ζήτησε από την<< αντιπροσωπεία της>> στην Κρήτη να μη δεχτεί τον όρο ΕΚΚΛΗΣΙΑ στις αποφάσεις της συνόδου;Και τελικά τι έγινε;Μια ημέρα <<πάλεψε>> ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.Ιερώνυμος, να<< πείσει>> τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.Βαρθολομαίο και τους υπόλοιπους πατριάρχες κι επισκόπους αλλά δεν τα κατάφερε.Τι έκανε μετά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.Ιερώνυμος;Ζήτησε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κάποια παράταση στις αποφάσεις της Κρήτης, για να συζητήσει ως όφειλε, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, με όλους τους Επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδας;Δυστυχώς ΟΧΙ.Υπέγραψε για λογαριασμό της Ελλαδικής Εκκλησίας, όλες τις αποφάσεις της Κρήτης, μεταξύ αυτών και την επίμαχη απόφαση.Αντικανονικά βέβαια αφού δεν είχε καμία δικαιοδοσία να το πράξει.Και τι έκαναν οι επίσκοποί μας στο σύνολό τους μετά από όλα αυτά;Δυστυχώς το σχεδόν τίποτα θα ήταν ευχή, αν δεν ακολουθούσε η Προς το λαό ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που έλεγε ότι έγιναν πολλά καλά στην Κρήτη και μεταξύ αυτών, το ΤΡΟΜΕΡΟ ΨΕΜΑ, ότι αναγνωρίστηκαν οι ΣΥΝΟΔΟΙ ΕΠΙ Μ.ΦΩΤΙΟΥ ΚΙ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ.Μιλάμε για τις πλέον αντιπαπικές συνόδους.Και τι έκαναν οι επίσκοποί μας(μεταξύ αυτών κι ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ. Θεόκλητος);Το τίποτα θα ήταν ευχή.Παύει από τα καθήκοντά τους, τους πολύ λογικά αντιδρώντες και μάλιστα ορθοδόξως(σύμφωνα με κανόνες της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ) με παύση μνημοσύνου του οικείου επισκόπου ήτοι του κ.Θεόκλητου.Θα πει κάποιος: Ο κανόνας αναφέρει τη διακοπή μνημοσύνου μόνο στην περίπτωση που ο επίσκοπος ή πατριάρχης κηρύττει ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ(δηλαδή δημόσια και ξεκάθαρα)αίρεση.Έκανε κάτι τέτοιο ο κ.Θεόκλητος;Και θα απαντήσω:Μήπως 1ον δια της σιωπής του και 2ον δια των ενεργειών του(με κορυφαία το διωγμό των τριων πατέρων της μητρόπολης), δείχνει την στήριξή του σε μια σύνοδο που κατά πολλούς γνώστες είναι αιρετική;(Θυμίζω πως κι ο ίδιος ο κ. Θεόκλητος δεν ήθελε να παρευρεθεί στην Κρήτη.Γιατί άραγε;).
Εύχομαι στους ιθύνοντες ψυχραιμία και σύνεση.Έχω προσωπικά την πεποίθηση ότι τα κίνητρά για τη δίωξη των ΤΡΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ δεν είναι αγιοπατερικά.Και είναι ενδεχομένως πολλοί αυτοί που πιστεύουν το ίδιο με μένα.
Με σεβασμό στον μητροπολίτη κ. Θεόκλητο ,τον πρωτοσύγκελο π.Νικηφόρο κι όλους ανεξαιρέτως τους ιερωμένους της μητρόπολης Φλωρίνης,Πρεσπών κι Εορδαίας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ)
Υ.Γ. Να με συγχωρήσετε εκ των προτέρων για τα όποια λάθη εντοπίσετε στο κείμενο λόγω αυξημένης φόρτισης κι ανάγκης να δημοσιευθεί το παρόν κείμενο όσο γρηγορότερα γίνεται.Να σας ευχαρίστησω εκ των προτέρων κ. Μαυρίδη για τη δημοσίευση .